مشکلات متداول لپ تاپ های ایسوس

فهرست مطالب

بررسی مشکلات لپ تاپ های ایسوس

روشن نشدن لپ تاپ می‌تواند نشانه بدی باشد. اتفاقی که احتمالا نشان می‌دهد که لپ تاپ با مشکل جدی رو به رو شه است. البته روشن نشدن لپ تاپ ممکن است دلایل خاصی داشته باشد. احتمالا جریان برق به مادربورد آسیب زده باشد یا حتی آداپتور لپ تاپ توسط نوسان برق آسیب دیده باشد. اگر مشکل از شارژر باشد باید یک شارژر جدید برای لپ تاپ خریداری کنید. سعی کنید که یک شارژر استاندارد از جای معتبر تهیه کنید.

سیستم را بدون باتری روشن کنید

ممکن است همچین موضوعی برایتان خیلی ساده به نظر بیاید، اما حقیقت این است که اکثر کاربران همچین مسئله ساده‌ای را امتحان نمی‌کنند. تست کردن این روش حتی چند ثانیه از وقتتان را نمی گیرد. اما می‌تواند به سادگی علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما را مشخص میکند. اگر فکر می‌کنید زمان طولانی از لپ‌تاپتان استفاده کرده اید، روش زیر را امتحان نمایید.

ابتدا باتری لپ‌تاپ را در حالت خاموش جدا نمایید. این موضوع به ندرت برای لپ‌تاپ‌هایی اتفاق می‌افتد که باتری غیرقابل جدا شدن دارند. معمولا سیستم همچین لپ‌تاپ‌هایی پیشرفته می باشد و از بهترین تکنولوژی باتری در آن‌ها به کار میبرند. به همین سبب، خراب شدن باتری، اکثرا در سیستم‌های قدیمی که باتری آنها جدا می‌شوند اتفاق خواهد افتاد.

بعد از جدا نمودن باتری، ابتدا شارژر را به برق متصل کنید و بعد فیش آن را به لپ‌تاپ خود متصل نمایید. حالا می‌توانید دکمه پاور را بزنید تا نتیجه را بررسی کنید. اگر لپ‌تاپتان روشن شود مشکل از باتری‌تان بوده و باید آن را تعویض کنید.حتی در حساس‌ترین شرایط اجازه ندهید باتری‌تان پایین ۳۰ تا ۲۰ درصد برسد. تصور کنید که این درصد آخرین شارژ باتری است. باید زمانی که باتری‌ دستگاه به این عدد رسید آن را خاموش نمایید. شارژ صحیح دستگاه تان می‌تواند ارتباط مستقیمی با سبب روشن نشدن دسستگاه شما باشد. سعی کنید که طبق روشی که گفتیم باتری‌ دستگاهتان را شارژ نمایید.

هرگز در حال روشن بودن سیستم باتری را جدا نکنید

یکی از روش‌هایی که میان کاربران لپ‌تاپ‌ها بسیار رایج است، استفاده از سیستم بدون باتری است. چرا که اکثر کاربران بر این باورند باتری اورجینال از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و استفاده زیاد از آن می‌تواند طول عمرش را کم کند. در نتیجه، از دستگاه بدون باتری استفاده می نمایند.

البته ما آن را تایید نمی‌کنیم. چون باتری‌های موجود در بازار خیلی بی‌کیفیت می باشند و قالباً پس از چند ماه به سرعت از رده خارج خواهند شد و هرگز به پای باتری‌های اصل خود دستگاه نمی‌رسند. از طرفی دیگر، استفاده از دستگاه، بدون باتری می‌تواند به لپ‌تاپ شما آسیب رساند. اما جدا سازی باتری از دستگاه هنگام کار کردن می‌تواند سبب روشن نشدن لپ تاپ شما در آینده شود.مواقعی که دستگاه هنگام کار کردن می باشد و شما باتری را به طور تصادفی از آن جدا نمایید و یا برعکس وصل کنید، باتری دچار شوک خواهد شد. بهترین کار می باشد که دستگاه را در حالت Hibernate قرار دهید و سپس اقدام به جدا و یا اتصال باتری نمایید. در همچین شرایطی، همه برنامه‌هایی که با آنها در حالت کار کردن هستید، کاملا دست‌نخورده باقی می مانند.

علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس به خاطر خرابی شارژر

بعضی مواقع هم امکان دارد دلیل روشن نشدن لپ تاپ شما از باتری نباشد. یعنی باتری‌ دستگاه تان کاملا سالم می باشد و شارژر لپ‌تاپ شما خراب می باشد.

شارژر لپ‌تاپ معمولا جزو مواردی می باشد که سریع خراب می‌شود، اما اگر استفاده صجیح از آن نداشته باشید طبیعتا عمر آن به پایان خواهد رسید. در بیشتر موارد با اتمام شارژ باتری به طور کامل، نمی‌توان متوجه خرابی آن شد. به همین دلیل ممکن است علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس را از چیز دیگری بدانیم.

ممکن است تصور کنیم به دلیل خراب شدن قطعات و سخت‌افزارهای لپ‌تاپ شما می باشد که دستگاه روشن نمی‌شود. اما بعدها متوجه می‌شویم که مشکل فقط از شارژر لپ‌تاپ بوده است.

استفاده از ولت‌متر برای تست شارژر

اگر در خانه یک ولت‌ متر داشته باشید، می‌توانید از این طریق هم برای تست‌ کردن شارژر لپ‌تاپتان اقدام بکنید. ولت‌مترها مقدار انرژی موجود در باتری و یا هر چیزی که منبع تغذیه دارد را به خوبی مشخص می‌کنند. برای این کار می‌توانید شارژرتان را به برق وصل کرده و فیش مثبت و منفی ولت‌متر را داخل سوکت شارژرتان قرار بدهید تا نتیجه را مشاهده بکنید.اگر صفحه نمایشگر ولت‌متر مقدار انرژی را صفر نشان داد، یعنی شارژرتان خراب شده است. اما اگر ۱۲ ولت را نشان داد، یعنی شارژرتان سالم است.حالا تصور کنید که این فرایند دائما در حال انجام گرفتن توسط شارژر باشد. طبیعی است که قطعات شارژر پس از مدتی کارایی‌شان را از دست داده و شما متوجه مشکلاتی در شارژرتان خواهید شد. به خاطر این که شارژر دائما در حال تعادل رساندن جریان برق است.

برای این کار بهتر است هنگامی که از لپ‌تاپتان استفاده نمی‌کنید، شارژرتان را از برق بکشید. یعنی بلافاصله پس از خاموش کردن لپ‌تاپ باید حتما این کار را انجام بدهید. معمولا این کار را بهتر است برای تمام شارژرهایتان، از تلفن همراه گرفته تا وای‌فای و… انجام بدهید.

چرا که هنگام خاموش کردن دستگاه‌ها و از برق کشیدن شارژرهایتان، قطعات فرصت خنک شدن را پیدا می‌کنند. این کار می‌تواند طول عمرشان را بسیار بیشتر کند. برعکس، در صورت اتصال دائمی آن‌ها به برق عمرشان کمتر شده و زودتر خراب می‌شوند.زمانی که علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما از خرابی شارژر باشد، بهتر است که حتما یک محصول جدید و بسیار باکیفیت را جایگزین آن بکنید. اگر طبق آموزشی که در بالا به آن اشاره کردیم از شارژر جدیدتان استفاده کنید، عمر طولانی آن را برایتان تضمین خواهیم کرد. البته سعی کنید حتما شارژر جدید لپ‌تاپ‌تان را از مراکز معتبری خریداری کنید.

علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس از خرابی برد سیستم

یکی از اصلی‌ترین علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس می‌تواند از خرابی‌ برد اصلی باشد.همان‌طور که می‌دانید تمام قطعات لپ‌تاپ روی یک مدار الکتریکی بزرگ تعبیه شده‌اند که مادربرد یا برد مادر نام دارد. یعنی از CPU گرفته تا کارت گرافیک و رم، همگی روی این برد اصلی قرار گرفته‌اند.چرا که با خراب شدن بخشی از برد، هم جریان برق قطع می‌گردد و هم قطعات دیگر به خوبی کار نمی‌کنند.

سبد خرید