نمایندگی ایسوس

تعمیر فلت لپ‌تاپ ایسوس و تعویض آن با گارانتی چقدر است؟

تعمیر فلت لپ‌تاپ ایسوس
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

تعمیر فلت لپ‌تاپ ایسوس و تعویض آن با گارانتی چقدر است؟ فلت لپ‌تاپ ایسوس از اجزا و بخش‌های بسیار مهم سخت‌افزاری است که نتایج حاصل از فرآیند پردازش داده‌ها در CPU و رم را بر روی ال سی دی دستگاه به نمایش درمی‌آورد. این بخش با ساختار نواری و کابل مانند خود، رابط مادربرد به صفحه‌نمایش بوده و به‌واسطه اهمیت کارکرد، از حساسیت زیادی برخوردار است.

همین امر موجب گردیده که عیب‌یابی و تعمیر این قطعه نیز نسبت به سایر اجزا بااهمیت‌تر باشد و برای برطرف نمودن ایرادات آن از ابزارهای پیشرفته و خاصی بهره برده شود. درواقع بروز مشکل در فلت لپ‌تاپ از شایع‌ترین مشکلات سخت‌افزاری تمامی برندهای لپ‎تاپ، ازجمله ایسوس است که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود و اختلالاتی در نمایشگر به وجود می‌آورد.

بنابراین با توجه به ظرافت و نقش مهم آن در عملکرد صفحه‌نمایش، لزوم واگذاری خدمات تعمیر و بازیابی فلت لپ‌تاپ ایسوس به افراد متخصص و دارای اطلاعات فنی، ضروری است. به‌این‌ترتیب علاوه بر دریافت بهترین خدمات، در صورت نیاز به تعویض می‌توانید از اصل بودن قطعه و پرداخت منصفانه هزینه جایگزینی آن با نمونه دارای گارانتی، مطمئن باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا دراین‌باره اطلاعات بیشتر و کامل‌تری ارائه کنیم.

 

کارکرد فلت در لپ‌تاپ ایسوس

فلت لپ‌تاپ، نوعی کابل است که به‌عنوان انتقال‌دهنده اطلاعات و تصاویر از مادربرد لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش دستگاه شناخته می‌شود. ارتباط این بخش با نمایشگر لپ‌تاپ از طریق لولا برقرار می‌شود و اتصال بخش‌های سخت‌افزاری مختلف را با LCD یا LED لپ‌تاپ امکان‌پذیر می‌سازد. درواقع به‌این‌ترتیب می‌توان از نمایشگر لپ‌تاپ خود برای تماشای انواع داده‌ها به‌صورت تصاویر و غیره استفاده نمود. همان‌طور که در مقدمه نیز بیان شد، این بخش از نظر سخت‌افزاری، حساسیت بسیار زیادی دارد و این به دلیل اتصال و ارتباط دو بخش مهم لپ‌تاپ به نام مادربرد و صفحه‌نمایش است. از همین رو، احتمال آسیب‌دیدگی آن نسبتاً بالا بوده و لذا رعایت نکاتی در رابطه با تعمیر یا تعویض آن به‌ویژه با قطعات اورجینال و دارای گارانتی را بیشتر می‌کند.

 

مهم‌ترین علل خرابی کابل فلت لپ‌تاپ

از جمله این دلایل می‌توان به نفوذ آب و رطوبت به داخل دستگاه، خرابی مادربرد، اتصال نامناسب به منبع برق و یا عواملی که موجب پارگی یا قطع ارتباط این کابل می‌گردند، اشاره کرد.

سایر علل خرابی این قسمت را می‌توان از قرار زیر دانست:

  • شل شدگی فلت
  • استهلاک کابل و اتمام عمر آن
  • بروز شکستگی در قاب و لولای دستگاه
  • استفاده نادرست از لپ‌تاپ و کشیدگی کابل
  • مشکل لولا و وارد آمدن فشار به کابل
  • آسیب‌های ناشی از ولتاژ نامناسب
  • ضربه خوردن لپ‌تاپ

تعمیر فلت لپ‌تاپ ایسوس

عوارض و علائم خرابی فلت لپ‌تاپ ایسوس

محل استقرار این کابل و همچنین ظرافت فوق‌العاده آن موجب شده که احتمال خرابی یا استهلاک آن زیاد باشد. به‌این‌ترتیب با ایجاد علائم و عوارضی بر روی تصویر لپ‌تاپ، متوجه خواهید شد که کابل تصویر دستگاهتان دچار آسیب و خرابی شده است. در ادامه به برخی از علائم و اثراتی که خرابی این بخش به همراه دارد، اشاره خواهیم داشت:

 

  • چشمک زدن نمایشگر

معمولاً در اثر فرسودگی و پارگی کابل فلت لپ‌تاپ، اولین رخدادی که بر روی نمایشگر دستگاه شما پدید می‌آید، وجود اختلالاتی پرش مانند است.  همچنین این مشکل معمولاً پس از تعمیر و در مواقعی که از یک جنس ضعیف و بی‌کیفیت به‌عنوان کابل جایگزین فلت لپ‌تاپ ایسوس استفاده‌ شود نیز بروز پیدا می‌کند.  چراکه دیر یا زود با چنین مسئله‌ای مواجه خواهید شد.

 

  • قطع و وصل صفحه‌نمایش

یکی دیگر از علائمی که می‌تواند نشان‌دهنده خرابی کابل تصویر لپ‌تاپ ایسوس باشد، خاموش روشن شدن نمایشگر است. بنابراین با مشاهده تغییراتی در تصویر دستگاه، اولین احتمالی که می‌توان داد، وجود قطعی یا خرابی در کابل فلت لپ‌تاپ است.

 

  • تصاویر راه‌راه و سیاه‌وسفید

خرابی و آسیب‌دیدگی فلت لپ‌تاپ ایسوس به شکل‌های دیگری نیز قابل‌تشخیص خواهد بود که یکی از دیگر آن‌ها، ایجاد تصاویری راه‌راه و سیاه‌وسفید بر روی صفحه نمایش است.  اما در بیشتر مواقع، ایراد در کابل فلت لپ‌تاپ اصلی‌ترین عامل بروز چنین مشکلی شناخته می‌شود. این خطوط راه‌راه ممکن است به‌صورت عمودی و افقی بر روی صفحه‌نمایش دستگاهتان ظاهر گردد که به‌محض مشاهده باید سریعاً به فکر راه‌حلی برای برطرف نمودن آن بود.

 

  • کاهش محسوس نور صفحه‌نمایش

کم شدن محسوس نور پس‌زمینه نمایشگر یا بک لایت، یکی دیگر از اتفاقاتی است که در اثر ایجاد قطعی یا شل شدگی در کابل تصویر رخ می‌دهد. درواقع اگر اتصال کابل فلت لپ‌تاپ ایسوس به‌خوبی صورت نگیرد، دستگاه شما با چنین مشکلی مواجه خواهد شد. البته در برخی موارد این احتمال وجود دارد که به دلیل وجود مشکل در های‌ولتاژ دستگاه نیز نور پس‌زمینه ال سی دی، کم و زیاد شود. زیرا یکی از بخش‌های تأمین‌کننده نور صفحه‌نمایش، های‌ولتاژ است و تشخیص این موضوع تنها از عهده یک متخصص زبده و باتجربه برمی‌آید.

تعمیر فلت لپ‌تاپ ایسوس

نحوه تعمیر فلت در لپ‌تاپ ایسوس

روشن بودن لپ‌تاپ و عدم نمایش هیچ نوع تصویری بر روی نمایشگر نیز می‌تواند به دلیل خرابی فلت لپ‌تاپ باشد. در این مواقع، ابتدا سیگنال‌های خروجی گرافیک دستگاه به‌دقت موردبررسی قرارگرفته و سپس برای تعمیر، اقدام‌های لازم به عمل می‌آید. اما درصورتی‌که تعمیر این بخش برای بازگرداندن کارایی صفحه‌نمایش، جوابگو نباشد، باید کابل فلت تعویض شود.

هزینه تعمیر کابل فلت در لپ‌تاپ ایسوس

یکی از پرسش‌های اکثر کاربران هنگام مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های ایسوس جهت تعمیر کابل فلت لپ‌تاپ، اطلاع دقیق از هزینه‌های تعمیر است. درواقع این دغدغه همواره وجود داشته که بازیابی قابلیت‌های این قسمت، چه میزان خرج روی دست ما می‌گذارد. نکته‌ای که بهتر است به آن توجه داشته باشید، انواع کابل‌هایی است که برای این منظور تولید می‌شوند. درواقع فلت لپ‌تاپ‌ها در دو نوع فلت LED و فلت LCD وجود دارند. آن‌طور که پیداست از فلت LCD برای لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌شود که صفحه‌نمایش آن‌ها ال سی دی بوده و تنها دارای یک سیم برای قسمت «های ولتاژ» است. همچنین اندازه پین‌های آنها نیز نسبت به نمونه مشابه خود در لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر LED بزرگ‌تر می‌باشند. در مقابل، کابل فلت ال ای دی برای استفاده در دستگاه‌هایی کاربرد دارد که صفحه‌نمایش آن‌ها از نوع LED است و دارای پین‌های باریک‌تری نیز هستند.

از طرفی، ابزار و تجهیزات مورداستفاده و همچنین خدماتی که در این راستا ارائه می‌گردند نیز در هزینه‌های تمام‌شده تعمیرات این بخش تأثیر عمده‌ای دارند. شایان‌ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعه، علاوه بر آنکه ملزم به پرداخت هزینه بیشتری در مقایسه با تعمیر خواهید بود، گارانتی و ضمانت اورجینال بودن فلت نیز باعث افزایش هزینه پرداختی می‌شود. به همین دلیل است که نباید به قیمت‌های پایین برخی مراکز تعمیر که ادعای استفاده از قطعات اصل و شرکتی دارند، اعتماد کرد.

اگر شما به تعمیر لپ تاپ ایسوس نیاز دارید و هم چنین برای خدماتی همچون تعمیر آل این وان ایسوس ، تعمیر لپ تاپ ایسوس ، تعمیر موبایل ایسوس ، تعمیر سرور ایسوس ، تعمیر تبلت ایسوس و .. در نمایندگی ایسوس با کارشناسان ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *